torsdag den 14. marts 2013

Sladderspalten: Nyt fra Aarhus

Så er der nyt fra Øst-fronten (aka. Aarhus):
Det nye label Vulgar Deformity (der startede i efteråret 2012 og allerede har 4 udgivelser + 1 kassettebånds re-issue på CVet) er på vej med endnu en udgivelse - denne gang deres første LP.
Der er denne gang tale om det nye(re) Aarhus-allstar band Emenkaya.
Bandet består af folk fra de to klassiske Aarhus hardcore outfits Rotter! og Tæve, det avantgardistiske-punk band Cola Freaks* samt en tilflytter fra Under Al Kritik.

Jeg har desværre ikke hørt Emenkaya da de åbenbart har lider demo-fobi og jeg har heller ikke set dem live da de aflyste deres optræden til arrangementet JYSK ELENDIGHED 2012** og jeg har, desværre, ikke har mulighed for at se dem siden.
Men nu er der - i forbindelse med pladeudgivelsen fået mulighed for at smuglytte til et af pladens numre.


Ud fra det enkelte nummer jeg har hørt, lyder det som om de kører i samme spor som Cola Freaks - krydret med en snottet punk lyd a'la New York-legenderne Dead Boys.
Men jeg glæder mig ihvertfald til at høre mere fra de habile punk rockere i Emenkaya!


*Cola Freaks bestod vidst mere eller mindre også af folk fra Rotter! og Tæve...
**Hvor det infamøse Horsens outfit H1N1 leverede deres grand finale af et afskedsshow, en optræden der vidst kun er overgået af Hjertestops LEGENDARISKE afskedsorgie af en koncert (hvor hele det originale lineup blev genforenet, i bedste stadion rock stil, haha)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar